Jak obchodzić się z turbiną?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • W!NCI
    Classic
    • 2019
    • 2

    Jak obchodzić się z turbiną?

    krzynol, 100 lat
  • W!NCI
    Classic
    • 2015
    • 4

    #2
    Jak obchodzić się z turbiną?

    Dużo słyszałem, ze turbina to bardzo delikatny komponent silnika. Zbierając wszystkie zasłyszane opinie, próbuje praktykować rytuał. Po odpaleniu auto chodzi na wolnych obrotach ok 2 minut, i podobnie po zaparkowaniu. Jest to mój pierwszy silnik z turbiną i wole dmuchać na zimne.

    Jak to wygląda u Was?

    http://www.motostat.pl/vehicle-stats/71958"> src="http://www.motostat.pl/user_images/71958/icon3.png" alt="Zużycie paliwa - Motostat.pl" />

    Komentarz

    • 2.0-16v Michał
      RS
      • 2013
      • 4038
      • Octavia III (5E3)
      • BKD 2.0 TDI 140 KM
      • CHZD 1.0 TSI 115 KM

      #3
      Ja swojej nigdy nie katuje na zimnym i nigdy od razu nie gasze po skończeniu jazdy.
      http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...5%BCowa-niunia
      przedstawiam smerfetke

      Komentarz

      • Karel
        Rider
        • 2014
        • 370
        • Octavia III (5E3)
        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

        #4
        1. Po uruchomieniu silnika nie powinno się od razu ruszać, ale również nie jest wskazana długa praca na obrotach jałowych.
        2. Do momentu osiągnięcia temperatury oleju >=80 stp. C nie należy gwałtowanie przyśpieszać lub osiągać wysokie obroty (dla mnie to 3000 ).
        3. Po dłuższej lub bardziej dynamicznej jeździe, przed wyłączeniem auta, powinno odczekać się ok. 1-2 min. na obrotach jałowych celem wystudzenia turbosprężarki. Jeśli jazda na ostatnich odcinkach była spokojna, to wystarczy odczekać kilkanaście sekund
        4. Dobry olej i jego częste wymiany

        Niektórzy twierdzą jeszcze, że dobrze jest od czasu do czasu "przedmuchać" turbo różnymi prędkościami obrotowymi. Ale zasada ta dotyczy bardziej sprężarek o zmiennej geometrii.

        Komentarz

        • maro rs
          Elegance
          • 2014
          • 948

          #5
          Ruszam praktycznie od razu (2 minuty czekać, toś wymyślił ), przy spokojnej jeździe używam S&S i się nie cackam, jak daje w palnik - wyłączam S&S i studzę przed wyłączeniem (ile zależy jak przejechałem ostatni odcinek), pełny but dopiero od 90 stopni.
          "k..., aleś pan tu bestię postawił"

          Komentarz

          • KASA
            Drive
            • 2014
            • 87

            #6
            Zamieszczone przez Karel
            1. Po uruchomieniu silnika nie powinno się od razu ruszać
            Ruszyć można od razu, byle nie katować do uzyskania optymalnej temperatury silnika.
            Zbyt długie nagrzewanie się komponentów silnika wpływa na nie negatywnie.

            Zamieszczone przez Karel
            3. Po dłuższej lub bardziej dynamicznej jeździe, przed wyłączeniem auta, powinno odczekać się ok. 1-2 min. na obrotach jałowych celem wystudzenia turbosprężarki.
            Wcale nie trzeba czekać na wystudzenie turbiny. Przyjmijmy, że przez dłuższy odcinek trasy jedziesz ostro, natomiast odcinek końcowy (np. 2km) pokonujesz spokojnie, na niższych obrotach - tak aby turbina się za mocno nie wkręcała i to wystarczy.

            Komentarz

            • Maliniak
              Ambiente
              • 2014
              • 109
              • Octavia III (5E3)
              • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

              #7
              Zawsze powalaly mnie te teorie zeby odczekac minute zanim zgasi sie silnik. Gdyby tak bylo to producenci nie stosowaliby takich rozwiazan w samochodach osobowych. Nie mowiac o systamach start-stop, ktory te teorie obala. Prawda jest taka, ze turbine albo oszczedzam podswiadomie (podczas parkowania) albo w ogole. W Passacie B5 1.8T mialem to gdzies i przezyl 10 lat katowania bez problemow.

              Samochodu od startu nikt i tak przeciez nie katuje, ale to nie dotyczy turbiny, a samego silnika. Po jakiejs szybszej/dynamicznej jezdzie na duzych obrotach faktycznie nie gasze go od razu, ale tez nie czekam niewiadomo ile. Robie to dla swietego spokoju, bo moze cos w tym chlodzeniu jednak jest. Natomiast w 95% przypadkow i tak zanim wjade na osiedle i do garazu, mija minuta podczas to ktorej turbina odpoczywa

              Komentarz

              • Infoludek
                Drive
                • 2014
                • 75

                #8
                Poprzednie auto 220k przejechane( w 5 lat ) nigdy nie czekałem tylko odrazu ruszyłem, nigdy nie studzilem jak długo jechałem....


                Kiedyś jechałem do Monachium ze znajomym piłowałem 180 non stop zjechałem na stacje wyłączyłem silnik odrazu po zaparkowaniu... kolega do mnie. Nie chłodzisz turbiny???? Ja mowię ze nigdy tego nie robe... A on wtedy no to pewnie już ja zahartowales.... Bo auto miało już ze 180k km.... Sa rożne szkoły ale moja poprzednia lekcja z qq+2 obala wszelkie teorie związane z turbina....

                Komentarz

                • Karel
                  Rider
                  • 2014
                  • 370
                  • Octavia III (5E3)
                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez KASA
                  Zamieszczone przez Karel
                  3. Po dłuższej lub bardziej dynamicznej jeździe, przed wyłączeniem auta, powinno odczekać się ok. 1-2 min. na obrotach jałowych celem wystudzenia turbosprężarki.
                  Wcale nie trzeba czekać na wystudzenie turbiny. Przyjmijmy, że przez dłuższy odcinek trasy jedziesz ostro, natomiast odcinek końcowy (np. 2km) pokonujesz spokojnie, na niższych obrotach - tak aby turbina się za mocno nie wkręcała i to wystarczy.
                  Oczywiście, tak jak pisałem, jeśli ostatni odcinek trasy był spokojną jazdą, to wystarczy do zbicia temperatury w krytycznych miejscach mechanizmu sprężarki.
                  Zamieszczone przez Karel
                  3. Po dłuższej lub bardziej dynamicznej jeździe, przed wyłączeniem auta, powinno odczekać się ok. 1-2 min. na obrotach jałowych celem wystudzenia turbosprężarki. Jeśli jazda na ostatnich odcinkach była spokojna, to wystarczy odczekać kilkanaście sekund
                  Warto dodać, że w TSI jest układ chłodzący turbosprężarkę, ale pełni rolę raczej pomocniczą względem podstawowego układu odbierającego ciepło (układ olejowy).
                  Ogólnie temat rzeka, najlepiej wyznawać zasadę "złotego środka"

                  Komentarz

                  • mac_aaron
                    Elegance
                    • 2012
                    • 984
                    • Octavia III (5E3)
                    • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                    #10
                    Powiem krótko - 4 lata gwarancji i niech się dzieje wola nieba

                    Komentarz

                    • Łabik
                      Rider
                      • 2013
                      • 346
                      • Octavia III (5E3)
                      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                      #11
                      Jak obchodzić się z turbiną :?: :?: :?:

                      Jeździć, nie katować, dbać :wink:

                      A przede wszystkim cieszyć się nowym autem i nie zadręczać się o turbiny itp.
                      Octavia 3 1.4 Tsi Brąz Topaz Ambition+Amazing+Canton i inne dodatki.
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=75869
                      http://www.youtube.com/channel/UCgYZicxNasAMuZs6oEIQvAA

                      Komentarz

                      • Trancer
                        Ambiente
                        • 2014
                        • 201

                        #12
                        Turbo ma dmuchać, czyli Panowie but a nie jakiś pedalski ekodriving...

                        Komentarz

                        • Ceed1
                          Rider
                          • 2012
                          • 461

                          #13
                          Uważaj sobie...

                          Komentarz

                          • Festexx
                            Rider
                            • 2013
                            • 286

                            #14
                            Zamieszczone przez mac_aaron
                            Powiem krótko - 4 lata gwarancji i niech się dzieje wola nieba
                            Jestem tego samego zdania
                            Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Biel Candy + Amazing + Chrom + Dynamic + Canton + Amundsen + Sunset + PA 2.0 + Drive Setup + Pakiet Skórzany (3 ramienna kiera)
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=72190

                            Komentarz

                            • perfex
                              L&K
                              • 2005
                              • 1117

                              #15
                              Zamieszczone przez Trancer
                              Turbo ma dmuchać, czyli Panowie but a nie jakiś pedalski ekodriving...
                              Dobrze też wziąć w dłoń turbinę i zobaczyć jak "okrutnie skomplikowane" to urządzenie. Potem uświadomić sobie że rozrusznik czy alternator są 100 razy bardziej skomplikowane i potem zapomnieć że ma się jakąś turbinę i trzeba o tym specjalnie myśleć...
                              Pozdrawiam
                              perfex

                              Octavia HTP

                              Komentarz

                              • szakal1990
                                Drive
                                • 2014
                                • 71

                                #16
                                Dobry olej ( plus odpowiednie wymiany) + dobry filtr powietrza/ oleju a nie szmelc za 9 zł i turbo będzie działać aż nie padnie Zrobiłem 150 tys focusem w dieslu i nadal oryginalna dmuchawka tam siedzi. Co do gaszenia to lepiej odczekaj w przypadku, gdy faktycznie jest wysilone. Ale rzadko kiedy do parkowania schodzi się z 4 tys obrotów.
                                Części Skoda Octavia I 1.6
                                http://olx.pl/oferty/uzytkownik/VXib/

                                Komentarz

                                Pracuję...